Koxp 1742,ProKoxp 1742,Seri Cs 1742,Dupe 1742,Tektık,Dupe,Hile,Bug,Görev anlatımları,Koxp,Ko 1742,ProKoxp 1742,Ko,Tektık 1742,Dupe,Bug,Görev,Tianhuoko 1742,Cz Combo,GhKoxp,Kobot,dupe, Koxpları| Knight Online Koxp |
|
| Koxp 1742,ProKoxp 1742,Seri Cs 1742,Dupe 1742,Tektık,Dupe,Hile,Bug,Görev anlatımları,Koxp,Ko :: Eğitim :: Üniversiteler... | |
| 12-AKTÜER | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
Admin Administratör
Ruh Hali : Mesaj Sayısı : 110 Rep Gücü : 9423964 Rep Puanı : 4 Kayıt tarihi : 30/03/09 Nerden : İzmir İş/Hobiler : Öğrenci/PC Lakap : ßyPiSLicq
| Konu: 12-AKTÜER Çarş. Nis. 22, 2009 7:03 pm | |
| TANIM
Sigortacılık tekniği ile buna ilişkin yatırım, finansman ve nüfus hareketleri konularında olasılık ve istatistik teorilerini uygulayan, tablolar hazırlayan ve raporlar oluşturarak kesin hesapları onaylayan kişidir.
A- GÖREVLER
Aktüerlerin başlıca görevi sigorta programları hazırlamaktır. - Sigorta yapılan insan, mal, eşya vb. ortaya çıkan kayıp ve hasar miktarlarını hesaplar, - Yangın, kaza ve özellikle ölüm gibi felaketlerin görülme sıklığına bakarak bunların gelecekte ortaya çıkabilme olasılığını hesaplar, - Sonuçları tablo ve grafiklerle gösterir, - Tablo ve grafiklere dayanarak çalıştığı sigorta şirketinin veya sosyal güvenlik kurumunun yükümlülüklerini tarifelerini belirler, - Yedek kaynak ve kar paylarını hesaplar, - Sigorta şirketinin finansal raporlarını hazırlar,
KULLANILAN ALET VE MALZEMELER
- Bilgisayar, - Hesap makinesi, - Diğer büro malzemeleri, - Poliçeler, hasar ve kıymet raporları, - Sigorta tarifeleri ve tabloları, - Finansal analiz raporları ve finansal tablolar, - Yasal mevzuat ve uygulama dokümanları.
B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Aktüer olmak isteyenlerin; - Analitik düşünme gücüne sahip, - Matematik ve ekonomiyle ilgili ve bu alanlarda başarılı, - Ayrıntı ve ilgilenmekten sıkılmayan, - Dikkatli ve yeniliklere açık, - Sabırlı, - İnsanlarla iletişiminde sorun olmayan kimseler olmaları gerekir.
C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Aktüer; büro ortamında ve çeşitli kuruluşların sigortacılık işlemlerini gerçekleştirebilmek için aktif olarak diğer kuruluşlarda çalışan bireylerle ve çalışma arkadaşları ile iletişim halindedir. Birinci derecede sayısal verilerle uğraşır. Çalışma saatleri düzenli olup, hafta sonu çalışması ve fazla mesai yapılması söz konusudur.
D- MESLEK EĞİTİMİ
MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Meslek Eğitimi; Marmara Üniversitesi, (İstanbul) Bankacılık ve Sigortacılık Yüksekokulu “Aktüerya” bölümünde ve Hacettepe Üniversitesi , Fen Fakültesi “Aktüerya Bilimleri”nde verilmektedir.
ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI OLUNMASI GEREKEN DERSLER
- Matematik, - Fen - Türkçe - Sosyoloji, - Türk Dili ve Edebiyatı.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
Meslek eğitimine başlayabilmek için - Lise veya dengi okul mezunu olmak, - Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) Aktüerya lisans programı için yeterli Sayısal Ağırlıklı (SA-1) puanı almak , - Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’nda “Aktüerya” lisans programı ile ilgili yüksek öğretim programını tercih etmek gerekmektedir.
Bu yükseköğretim programında öğrenim görmek isteyen adaylar liselerin “Türkçe-Matematik, Fen, Fen Bilimleri, Klasik Fen, Matematik, Tabii Bilimler” alanlarından mezun iseler, ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sınavı sonucunda diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedir.
Ancak kendi alan/kol/bölümlerin dışında bir yüksek öğretim programlarını tercih eden adayların yerleşme şansı azalmaktadır.
Ayrıca Meslek Liselerinin; Sigortacılık bölümü mezunları “Aktüerya” lisans programını tercih etmeleri durumunda ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedirler.
Banka ve Sigorta Yönetimi, Bankacılık ve Sigortacılık, Sigortacılık, ön lisans programını başarı ile bitirenler de ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavı’nda başarılı oldukları takdirde “Aktüerya” lisans programına dikey geçiş yapabilirler.
D- MESLEK EĞİTİMİ
EĞİTİM SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Meslek eğitim süresi 4 yıl olup, öğretim süresince; Hukuk, Matematik, Ekonomi, Muhasebe, Sosyal Politika ve Maliyenin yanı sıra Kaza, Hayat, Sağlık, Nakliyat vb. Sigortalar ile Sigorta Hukuku, Sigorta Mevzuatı, Sigorta İşletmeciliği ve Pazarlaması, Sigorta Muhasebesi gibi meslek derslerini alırlar.
EĞİTİM SONUNDA ALINAN BELGE-DİPLOMA VE UNVAN
Eğitimini başarı ile tamamlayanlara lisans diploması ve “Aktüer” ünvanı verilir.
E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
Sigortacılık ve risk yönetimi ülkemizde hızla gelişmekte ve çeşitlenmektedir. Hayatta oluşabilecek tüm risklere karşı koruyucu ve telafi edici önlemlerin alınmasına yönelik ihtiyaçların belirlenmesi ve çeşitlenmesi, sosyal güvenlik kuruluşlarının sunmuş olduğu hizmetlere talebi arttırmıştır. Buna paralel olarak bu alanda geniş bir istihdam alanı oluşmuştur.
Bu piyasada çok önemli sayılabilecek rekabet yaşanmaktadır. Aktüerlik mesleğinde fazla eleman yetişmediği için meslek elemanlarının işsiz kalma riski yoktur.
Meslek elemanları, sigorta şirketlerinde, bankacılık sektöründe ve sosyal güvenlik kuruluşlarında rahatlıkla iş bulabilirler. Sektörde bayanlar ve erkekler ayrım yapılmaksızın çalıştırılmaktadır.
F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ
EĞİTİM SÜRESİNCE
Meslek eğitimi süresince kazanç yoktur. Koşulları uyan öğrenci Kredi ve Yurtlar Kurumu’ndan ve diğer kuruluşların ve üniversitelerin verdiği kredi ve burslardan yararlanabilirler.
EĞİTİM SONRASI
Meslek mensupları çalıştıkları şirket yada kurumlar ile tecrübe ve pozisyonlarına bağlı olarak değişmek üzere asgari ücretin 4-7 katı ücret kazanırlar.
G- MESLEKTE İLERLEME
Meslek elemanları; gösterdikleri performansa bağlı olarak aktüerlikten bulundukları sigorta ya da banka sistemi ile şirketin büyüklüğü oranında finansal danışman, yönetici yardımcılığı ve müdürlüğe yükselebilirler. Ayrıca kendi işlerini de kurabilirler. “Lisans” eğitiminden sonra yüksek lisans, doktora yapabilirler, araştırma görevlisi olabilirler ve akademik kariyer yapabilirler.
BENZER MESLEKLER
- İktisatçı – Ekonomist, - İstatistikçi.
I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI
- Meslek elemanları, - Üniversiteler Yüksek Öğretim Programları ve Meslekler Rehberi (Prof.Dr.Yıldız KUZGUN) 2000, - ÖSYS (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu-2005, - Öğrenci Seçme Sınavı Kılavuzu (ÖSS) 2006, - Meslek Yüksekokulları ile Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının
Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı 2005 Kılavuzu, - Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) Üyesi Kuruluşlar.
İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- İlgili eğitim kurumları, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi, - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri
13-ALÇI DEKORASYONCUSU
TANIM
Alçı, alçıpan ve diğer alçı ürünlerini kullanarak alçı sıva, kartonpiyer dökme tavan, asma tavan, bölme duvar ve duvar giydirme işlemlerini yapan kişidir.
A- GÖREVLER - Yapacağı işin ölçülerini alır, - İşi uygulayacağı yüzeyi inceler, - Malzeme ihtiyacını belirler ve temin eder, - Çizimleri inceleme, çizimlere göre şablon çıkarma, kalıpları hazırlama, alçıyı hazırlama işlemlerini yapar, - Alçı dökümü yapar, - İşlem yapılacak yüzeyi temizler, - Dökümden çıkan kartonpiyeri ve dökme tavanı takar, - Alçı sıva yapar, - Köşe profilleri koyar - Alçı ile dolan yüzeyleri mastar ile düzeltir, - Çelik mala ile rötüş yapar, - Alçıpanla asma tavan, bölme duvar ve duvar giydirme yapar, - İşçi sağlığı ve iş güvenliği için gerekli önlemleri alır.
KULLANILAN ALET VE MALZEMELER
- Alçı sıva makinası, - Aliminyum mastarlar, - Beton kırma makinası (hilti) - Çalışma tezgahı, - Döküm kalıpları ve sehbası, - Darbeli matkap, - Gönye, maket bıçağı, - Merdiven - Metre - Spatula ve su terazisi, - Sıva alçısı, derz dolgu alçısı, inşaat alçısı, kartonpiyer alçısı, - Alçıpan , - Köşe profilleri, - Zımpara kağıdı.
B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Alçı dekorasyoncusu olmak isteyenlerin; - Bedence güçlü ve sağlam, - El becerisine sahip, - Yükseklik korkusu olmayan, - Gözü ve eli eşgüdüm halinde kullanabilen, - Yaratıcı,
- Renkleri ayırdedebilen, - Şekil uzay ilişkilerini görebilen, - Ayrıntılara dikkat edebilen, - Sabırlı,dikkatli ve sorumluluk sahibi, - Ekip çalışmasına yatkın, insanlarla iletişimi iyi kimseler olmaları gerekir.
C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Alçı dekorasyoncusu genellikle tadilat yapılan binalarda ve inşaatı bitmek üzere olan binalarda çalışırlar. Çalışma ortamaları tozludur. Çalışma sırasında uzun süre ayakta kalmak gerekir. Meslek elemanı işini genellikle aynı meslek grubundan olan elemanlarla birlikte yapar. İş sahipleriyle devamlı iletişim halindedirler.
D- MESLEK EĞİTİMİ MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi geleneksel eğitim şekli olan usta-çırak ilişkisi yöntemiyle ve Halk Eğitim Merkezlerinde Alçı Dekorasyonculuğu kurslarında verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
Halk Eğitim Merkezlerinde eğitim alabilmek için ilköğretim okulu mezunu olmak yeterlidir.
EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Halk Eğitim Merkezlerinde verilen eğitimin süresi 400-1200 saat arasında değişmektedir.
EĞİTİM SONUNDA ALINAN BELGE-DİPLOMA VE UNVAN
Halk Eğitim Merkezlerinde eğitimini tamamlayanlara “Kurs Bitirme Belgesi” verilmektedir.
E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
Alçı dekorasyoncuları özel sektöre ait inşaat firmalarında çalışabilirler. Ayrıca serbest çalışabilirler. İnşaatlarda alçı kullanımının artması, dekorasyon ve süsleme sanatına talebin artması nedeniyle bu meslekte iş bulma imkanı yüksektir.
Alçı dekorasyonculuk mesleğinde, kartonpiyer yapımı, dökme tavan yapımı, alçı sıva yapımı, alçıpanla asma tavan, bölme duvar veya duvar giydirme yapımı ayrı ihtisaslaşma konuları olarak değerlendirilebilmektedir. Dekorasyon ve süsleme sanatına talebin artmasının doğal sonucu olarak, kartonpiyere talep giderek artmakta, dış cephelerde de kartonpiyer kullanımına başlanmaktadır. Kartonpiyer imalatında günümüzde uygulanan yöntemin, kartonpiyerin kurumadan kullanılma zorunluluğu vb. nedenlerle zahmetli ve zaman alıcı olduğu görülmektedir. Gelecekte bu durumun değişebileceği, kartonpiyer dökümü ile montajının ayrı ihtisaslaşma konuları olabileceği ve alçı dökümünde ise makineleşmeye gidileceği düşünülmektedir. Teknolojik gelişmelerle birlikte, montajda kullanılan araçlar gelişmekte ve montaj kolaylaşmaktadır. Bu gelişmelere bağlı olarak, kartonpiyer alçı malzemeleri de gelişmekte, alçı ve alçı karışımlı inşaat malzemeleri sektörde ağırlık kazanmakta, son zamanlarda köpük gibi alçı dışında değişik malzemeler de ithal edilmektedir. Alçıpan kullanımı giderek artmakta, özellikle alçıpanla bölme duvar kullanımı, statik olarak binaya verilen yükün azalmasını ve kullanım alanının genişlemesini sağladığı için, giderek yaygınlaşmaktadır. Alçı ve alçıpanla yapılan dekorasyon işlerine talep, inşaat sektörüne bağlı olarak mevsimsel özellik göstermektedir. Emek yoğun olan alçı dekorasyonculuğu mesleğinde iyi eğitim görmüş, nitelikli eleman ihtiyacı olduğu gözlenmektedir .
F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ
EĞİTİM SÜRESİNCE
Eğitim süresince kazanç sözkonusu değildir.
EĞİTİM SONRASI
Özel inşaat firmalarında alçı dekorasyoncusu olarak görev yapanlar ortalama net asgari ücretin 1,5-2 katı ücret almaktadırlar. Serbest çalışanlar ise kişinin tecrübesine ve yeteneğine bağlı olarak net asgari ücretin 2-3 katı ücret kazanabilmektedirler.
G- MESLEKTE İLERLEME
Meslekte ilerleme daha büyük firmalarda çalışma, serbest çalışmada ise daha büyük çaplı işler almak şeklindedir.
BENZER MESLEKLER
- Sıvacı
I-YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI
- Meslek elemanları, - İnşaat Firmaları, - Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar
İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- İlgili eğitim kurumları, - Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi, - Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri. | |
| | | | 12-AKTÜER | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| Koxp 1742,ProKoxp 1742,Seri Cs 1742,Dupe 1742,Tektık,Dupe,Hile,Bug,Görev anlatımları,Koxp,Ko :: Eğitim :: Üniversiteler... | |
|
| Koxp 1742,ProKoxp 1742,Seri Cs 1742,Dupe 1742,Tektık,Dupe,Hile,Bug,Görev anlatımları,Koxp,Ko :: Eğitim :: Üniversiteler... | |
|
|
| |
|