Koxp 1742,ProKoxp 1742,Seri Cs 1742,Dupe 1742,Tektık,Dupe,Hile,Bug,Görev anlatımları,Koxp,Ko
:::>>>...Hosgeldiniz..<<<:::


Koxp 1742,ProKoxp 1742,Seri Cs 1742,Dupe 1742,Tektık,Dupe,Hile,Bug,Görev anlatımları,Koxp,Ko
:::>>>...Hosgeldiniz..<<<:::


Koxp 1742,ProKoxp 1742,Seri Cs 1742,Dupe 1742,Tektık,Dupe,Hile,Bug,Görev anlatımları,Koxp,Ko
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Koxp 1742,ProKoxp 1742,Seri Cs 1742,Dupe 1742,Tektık,Dupe,Hile,Bug,Görev anlatımları,Koxp,Ko 1742,ProKoxp 1742,Ko,Tektık 1742,Dupe,Bug,Görev,Tianhuoko 1742,Cz Combo,GhKoxp,Kobot,dupe, Koxpları| Knight Online Koxp
 
AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

 

 5-AĞAÇ İŞLERİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSİ

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Administratör
Administratör
Admin


Ruh Hali : 12
Mesaj Sayısı : 110
Rep Gücü : 9423964
Rep Puanı : 4
Kayıt tarihi : 30/03/09
Nerden : İzmir
İş/Hobiler : Öğrenci/PC
Lakap : ßyPiSLicq

5-AĞAÇ İŞLERİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSİ Empty
MesajKonu: 5-AĞAÇ İŞLERİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSİ   5-AĞAÇ İŞLERİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSİ EmptyÇarş. Nis. 22, 2009 7:00 pm

TANIM

Ahşap veya ahşap kökenli malzemelerin, istenilen kalite standardında, belirlenen sürede, en düşük maliyetle üretilebilmesi için üretim sistemini tasarlayan, projelendiren, üretim sürecini denetleyen kişidir.

A-GÖREVLER

Ana hammadde ağaç olmak üzere, ağacı mekanik işlemler sonucu kereste, kaplama, kontrplak, kontrtabla, yonga levha ve lif levha gibi ürünlere ve bu ara ürünleri de ağırlıklı olarak sabit ve hareketli mobilyalar olmak üzere dayanıklı tüketim ürünlerine dönüştürme sürecinde;
- Tasarlanmış bir ürünü projelendirir, maliyet analizi yapar ve üretime hazırlar,
- Üretimin yapılacağı atölye ve fabrikayı planlar,
- Üretim için gerekli malzemelerin temininde görev alır, stok planlaması yapar,
- Üretimin; istenilen miktarda, istenilen zamanda ve istenilen kalitede gerçekleşmesini sağlar,
- Kalite kontrol ve test tekniklerini hazırlar.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Bilgisayar ve Üretim Programları (Bilgisayar destekli tasarım, kumanda ve otomasyon, optimizasyon, paket üretim programları vb.),
- Endüstriyel makineler (NC, CNC kontrollü panel ebatlama, Frezeleme makineleri, Yüksek frekanslı presler, hidrolik ve pnomatik montaj makineleri üst yüzey işlemleri ve kurutma hatları vb.)
- El makineleri (elektrik, elektronik pnometik, hidrolik mekanik vb.),
- El aletleri (kesici, vurma, sıkıştırma, ölçme ve kontrol, markalama vb.)
- Malzemeler (hammadde, yarı mamul, mamul madde ve yardımcı gereçler)
-

B-MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Ağaç işleri endüstri mühendisi olmak isteyenlerin,
- Matematik ve fen derslerinde başarılı,
- İşletmeye ilgi duyan,
- Tasarım ve çizim yeteneği gelişmiş,
- İnsan ilişkilerinde olumlu tutum ve iletişim becerisine sahip,
- Ekip halinde çalışabilen,
- Bedence sağlam
kimseler olmaları gerekmektedir.

C-ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

İşletmenin kullandığı teknolojiye bağlı olarak çalışma ortamı içerisinde toz, sıvı madde buharı veya gürültü olabilmektedir. Pazarlama, üretim planlama ve tasarım birimlerinde sakin bir ortamda çalışılmaktadır. Üretim biriminde diğer çalışanlarla, satış biriminde ise müşterilerle iletişim gerektiren bir meslektir.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Meslek eğitimi, Hacettepe Üniversitesi Mesleki Teknoloji Yüksek Okulu Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği bölümünde verilmekte iken, bu bölüme artık öğrenci alınmaması nedeniyle, D- Meslek Eğitimi bölümünde bulunan bilgiler “Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği” bölümü eğitiminin verildiği zamandaki araştırılan bilgileri kapsamaktadır.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Meslek eğitimine girebilmek için,

 Lise veya dengi okul mezunu olmak
 Öğrenci seçme sınavında (ÖSS) “Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği” lisans programı için yeterli “Sayısal (SAY)” puan almak

 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu’da “Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği” lisans programı ile ilgili yükseköğretim programını tercih etmek gerekmektedir.

 Bu yükseköğretim programında öğrenim görmek isteyen adaylar liselerin Fen, Fen Bilimleri, Klasik Fen, Matematik, Tabii Bilimler alanlarından mezun olanlar Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanları (AOBP) 0.8 ile çarpılarak ÖSS SAY puanlarına eklenmektedir. Böylece bu kimseler diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikli yerleştirilmektedirler.

 Ancak kendi alan/ kol/bölümleri dışında bir yükseköğretim programını tercih eden adayların (örneğin mezun olduğu lisenin Sosyal Bilgiler alan/kol/bölümünü bitiren adayın bir mühendislik programını tercih etmesi gibi) Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanları (AOBP) 0.3 ile çarpıldığından, bu durumdaki adayların yerleşme şansı azalmaktadır

D- MESLEK EĞİTİMİ

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Eğitim süresi bir yıl hazırlık eğitimi olmak üzere 5 yıldır.
Mesleki eğitim boyunca; teknik resim, ağaç dendrolojisi ve anatomisi, fizik, temel kimya, matematik, statik, mobilya kontrüksiyon, dinamik, ağaç kimyası, termodinamik, meslek resmi, üretim teknolojisi, ağaç işleme makineleri, temel istatistik, malzeme mukavemet, ağaç malzeme fiziği, teknik elektrik, tasarım-proje, iş etüdü, yöneylem araştırması, kumanda tekniği,proje uygulaması, üst yüzey işlemleri, persfektif, mobilya kalite kontrol teknikleri, ağaç malzeme koruma teknikleri, üretim planlaması, yeterlik çalışması, ahşap yapı elemanları, ağaç işleri endüstri pazarlama teknikleri, iç mimari-dekorasyon, malzeme bilgisi, klasik mobilya tekniği, mobilya döşeme teknikleri, akustik, maliyet analizi, yeni ürün geliştirme tekniği, ısı transferi, ağaç zararlıları, ticareti yapılan ağaç türleri, bilgisayar, temel ekonomi, iş hukuku, Türk dili, okuma becerileri, ****** ilkeleri ve ınkılap tarihi, güzel sanatlar ve beden gibi dersler verilir.


EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini tamamlayarak mezun olanlara lisans diploması ve “Ağaç İşleri Endüstri Mühendisi” unvanı verilmektedir.

E-ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Ağaç İşleri Endüstri Mühendisleri,
Belediyeler , DPT, Milli Prodüktivite Merkezi, DPT (Devlet Planlama Teşkilatı), TSE (Türk Standartları Enstitüsü), ve Türk Patent Enstitüsü, KOSGEB gibi kamu kurum ve kuruluşlarında mühendis, araştırmacı-planlamacı mühendis olarak,

- Üniversitelerin orman endüstrisi, ağaç işleri ve mobilya –dekorasyon bölümlerinde öğretim elemanı olarak,
- Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Mesleki Teknik Ortaöğretim Kurumları ve Merkezlerinde öğretmen olarak,
- Başta mobilya endüstrisi olmak üzere ağacı hammadde olarak kullanılan deniz araçları, oyuncak, hediyelik eşya, müzik enstrümanları, ağaca dayalı ara ürün, ahşap işleme makineleri gibi endüstriyel alanlarda faaliyet gösteren tüm özel sektör kuruluşlarında çalışabilirler.
- Dekorasyona yönelik büro, üretime yönelik atölye veya fabrika olmak üzere kendi işletmelerini kurabilirler, yatırım danışmanlığı yapabilirler.
- Ağacın bol bulunan ve mutlaka değerlendirilmesi gerekli bir hammadde olması nedeniyle yakın gelecekte veya ileride meslek elemanlarına olan talebin azalması söz konusu değildir. Tüm dünyada gelir seviyesinin artması buna bağlı olarak ahşap veya türevi mekan donatı elemanlarının değiştirilme süresinin kısalması ve giderek bu ürünlerin zorunlu tüketim ürünleri grubuna girmesi nedeniyle bu mesleği yapan elemanlara duyulan ihtiyaç artmaktadır.
- Bayanların planlama ve pazarlama gibi alanlarda çalışabilmeleri nedeniyle iş bulma açısından cinsiyetin önemi yoktur.

- Marmara, İç Anadolu, Ege ve Akdeniz bölgeleri bu alanla ilgili endüstrinin yoğunlaştığı bölgelerdir.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Öğrenciler eğitimleri süresince Kredi ve Yurtlar Kurumu tarafından verilen öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Ayrıca özel ve kamu kurumlarının sağladığı burs imkanlarından da yararlanabilmektedirler.

EĞİTİM SONRASI

Eğitim sonrası kazanç ise, çalışılan kuruluşun türüne, çalışılan pozisyona, firmanın ücret politikasına ve şehre göre değişmektedir.
İşe başlangıç ücreti asgari ücretin üç katı civarındadır. Üst düzey yönetici pozisyonları için ücret son derece yüksektir.
Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışanlar 657 sayılı kanunda belirtilen teknik hizmetler sınıfındaki kadroların derece ve kademesinden maaş alırlar.

G-MESLEKTE İLERLEME VE YÜKSELME

Lisans eğitiminden sonra yüksek lisans, doktora yapabilir, araştırma görevlisi olabilir ve akademik kariyer yapabilirler.

Kamu kuruluşlarında çalışanlarda ise müdür yardımcısı, müdür, il müdürü, daire başkanı vb gibi yönetici pozisyonlarına yükselmeleri mümkündür.

BENZER MESLEKLER

- Endüstri Mühendisliği,
- Orman Endüstri Mühendisi,
- Mobilya Dekorasyon Öğretmeni.


I-YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Hacettepe Üniversitesi Mesleki Teknoloji Yüksek Okulu Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği bölümü dokümanları ve eğitim programı,
- Meslek elemanları,
- Üniversiteler Yüksek Öğretim Programları ve Meslekler Rehberi (Prof.Dr.Yıldız KUZGUN) 2000,
- ÖSYS (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu-2006,
- Meslek Yüksekokulları ile Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı 2006 Kılavuzu,
- 2006, Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) Kılavuzu,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) Üyesi Kuruluşlar.

DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://www.netperfect.net.tc
 
5-AĞAÇ İŞLERİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSİ
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» 6-AĞAÇ İŞLERİ TEKNİKERİ

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Koxp 1742,ProKoxp 1742,Seri Cs 1742,Dupe 1742,Tektık,Dupe,Hile,Bug,Görev anlatımları,Koxp,Ko :: Eğitim :: Üniversiteler...-
Buraya geçin: